Lidl Polska zrezygnował z dostaw warzyw i owoców transportem lotniczym

 

Lidl Polska nieustannie rozwija swoje procesy tak, aby działać w sposób jak najbardziej zrównoważony. Sieć inicjuje działania na rzecz ograniczenia CO2 w  swojej działalności operacyjnej i łańcuchach dostaw. Lidl Polska w celu ograniczenia emisji gazów cieplarnianych całkowicie zrezygnował z dostaw transportem lotniczym zagranicznych warzyw i owoców.

W Lidl Polska znajdziemy średnio 175 rodzajów świeżych warzyw i owoców. Zdecydowana większość z nich pochodzi od  polskich dostawców, jednak w ramach „Ryneczku Lidla” klienci mają dostęp również do egzotycznych gatunków. Lidl Polska w  celu ograniczenia emisji gazów cieplarnianych całkowicie zrezygnował z  dostaw realizowanych przez transport lotniczy zagranicznych warzyw i owoców. Zmiana rodzaju transportu nie jest zauważalna dla klienta – w ofercie „Ryneczku Lidla” wciąż obecny jest szeroki wybór świeżych artykułów. Ponadto oferta „Ryneczku” zmienia się wraz z porami roku, więc klienci na co dzień znajdą to, czego potrzebują.

Ekologiczne rozwiązania Lidl Polska

Lidl Polska jest społecznie odpowiedzialną firmą, która na co dzień działa według strategii CSR na lata 2020-2025. Sieć stale sięga po nowoczesne i ekologiczne rozwiązania, aby wpływ firmy na środowisko naturalne był jak najmniejszy. W tym celu sklepy Lidl Polska ogrzewane są dzięki odzyskowi ciepła z lodówek, a w niemalże 1/3 sklepów wykorzystuje się geotermię i pompy ciepła. Co więcej, wszystkie nowo wybudowane sklepy Lidl Polska posiadają instalację fotowoltaiczną. Jest ona instalowana również w  istniejących już placówkach.  Działania z zakresu społecznej odpowiedzialności Lidl Polska podsumowywane są w wydawanym co dwa lata raporcie zrównoważonego rozwoju, przygotowywanym według standardu GRI.

Ostatni raport za lata 2021-2022 dostępny jest na stronie: https://kimjestesmy.lidl.pl/zrownowazony-rozwoj/raport-zrownowazonego-rozwoju